SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Motor” ucieka “Auto Światowi”, “Auto-Moto” najbardziej do góry

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w sierpniu br. był tygodnik “Motor”, który ucieka konkurencyjnemu “Auto Światowi”. Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik”, a zyskał - magazyn “Auto-Moto”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), który o 5,14 proc. poprawił swoją średnią sprzedaż ogółem, która wyniosła 111 998 egz.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 4,37 proc. i jego wynik spadł do 93 537 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem spadła o 19,46 proc. i wyniosła 53 183 egz. Magazyn ten od września br. wydawany jest już przez spółkę Ringier Axel Springer Polska (dowiedz się więcej).

Drugim najchętniej kupowanym miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 49 938 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 14,38 proc.

Najbardziej w dół (o 26,17 proc.) poszybowała sprzedaż ogółem „Auto Świata Poradnika” (Ringier Axel Springer Polska), która wyniosła 40 380 egz. Tytuł ten znalazł się na miejscu trzecim wśród miesięczników.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 111 998 106 526
Auto Świat 93 537 97 812
Miesięczniki
Top Gear 53 183 66 036
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 49 938 43 660
Auto Świat Poradnik 40 380 54 695
Auto Motor i Sport 31 618 33 357
Świat Motocykli 23 534 26 358
Cars Magazyn o Samochodach 14 500 -
Automobilista 10 177 10 608
Classic Auto 8 038 7 627


W sierpniu br. stosunku do lipca br. prawie wszystkie magazyny o samochodach zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, najwięcej zyskał miesięcznik “Auto-Moto”, którego wynik poszedł do góry o 24,37 proc. Stracił jedynie magazyn “Top Gear”, notując spadek o 3,33 proc.

Miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), który we wrześniu br. zniknął z rynku (więcej na ten temat), miał w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 14 500 egz., czyli o 3,82 proc. niższą niż miesiąc wcześniej. Tytuł ukazywał się od września 2010 roku. 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP sierpień lipiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 111 998 102 821
Auto Świat 93 537 92 350
Miesięczniki
Top Gear 53 183 55 016
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 49 938 40 152
Auto Świat Poradnik 40 380 34 678
Auto Motor i Sport 31 618 31 090
Świat Motocykli 23 534 22 979
Cars Magazyn o Samochodach 14 500 15 076
Automobilista 10 177 10 012
Classic Auto 8 038 7 496


 

Dołącz do dyskusji: “Motor” ucieka “Auto Światowi”, “Auto-Moto” najbardziej do góry

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
merry
Może wirtualne zatrudniłyby sobie analityka, któy będzie należycie interpretował dane wsadowe?
0 0
odpowiedź
User
christmas
@Merry: z Cars, czy z Topgear jestes? ;)
0 0
odpowiedź