SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nadawca RMF Maxx z większymi wpływami, 2,75 mln zł dla Grupy RMF

Spółka Multimedia (Grupa RMF), nadająca RMF Maxx i lokalne Radio Gra, osiągnęła wzrost przychodów o 4 proc. do 30,17 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 4,63 do 2,75 mln zł. Cały zysk przeznaczono na dywidendę dla jedynego udziałowca – Grupy RMF.

Nowe logo RMF MAXX, fot. materiały prasowe Nowe logo RMF MAXX, fot. materiały prasowe

RMF Maxx jest nadawane na podstawie 22 koncesji lokalnych i regionalnych, a Radio Gra jest dostępne w Toruniu i Wrocławiu. W 2021 roku przedłużono o 10 lat koncesje dla RMF Maxx na Podlasiu, w Krośnie, Włocławku, Inowrocławiu i Bydgoszczy oraz dla Radia Gra w Toruniu.

Jesienią ub.r. RMF Maxx zmieniło logo i nazwę – ubyło z niej jednej litery X.

Na przełomie październiku i listopada Multimedia połączyła się ze spółką Aida SA (której posiadała 100 proc. udziałów), nadającą Radio Gra we Wrocławiu.

W ub.r. RMF Maxxx miało 3,7 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 4 proc. rok wcześniej (według danych z Radio Track). Zasięg dzienny rozgłośni zmalał o 8 proc. do 1,54 mln osób. „Czynniki, które miały wpływ na ten niewielki spadek obejmują m.in. ogólny spadek konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych (szczególnie wśród młodych grup docelowych) oraz utrzymującym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów” - wyliczono w sprawozdaniu spółki Multimedia.

W ub.r. wydatki reklamowe w radiu wzrosły o 4 proc. do najwyższego poziomu w historii, czyli 788 mln zł (według danych Publicis Groupe). „W czasie tzw. wysokiego sezonu w czwartym kwartale 2022 r. (m.in. Black Friday, Mistrzostwa Świata w Katarze, kampanie świąteczne) rynek reklamy radiowej wzrósł o ok. 6% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. Poziom i dynamika inwestycji reklamowych w 2022 roku potwierdzają stabilną pozycję radia na rynku reklamowym, z udziałem wynoszącym 7,1% w całkowitym wolumenie budżetów reklamowych w Polsce” - zauważono w sprawozdaniu nadawcy RMF Maxxx i Radia Gra.

Wydatki operacyjne spółki Multimedia zwiększyły się oz 23,81. do 27,26 mln zł. Nakłady na usługi obce wzrosły z 11,69 do 13,7 mln zł, na wynagrodzenia - z 7,06 do 8,14 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze spadły z 1,63 do 1,62 mln zł.

W ub.r. w firmie pracowały średnio 89 osoby, o cztery mniej niż w 2021 roku. Wynagrodzenie Andrzeja Mielimonki, prezesa i jedynego członka zarządu spółki, poszło w górę z 430,8 do 456,82 tys. zł.

Natomiast koszty podatków i opłat wzrosły z 2,65 do 2,79 mln zł, amortyzacji - z 540,2 do 544,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 69,6 do 178, tys. zł.

Cały zysk na dywidendę, inflacja wpływa na spadek rentowności

Wskaźniki zyskowności spółki Multimedia poszły w dół niemal dwukrotnie. Zysk sprzedażowy zmalał z 5,26 do 2,91 mln zł, zysk operacyjny - z 5,59 do 2,91 mln zł, a zysk netto (firma zapłaciła w ub.r. 629,81 tys. zł podatku dochodowego, a rok wcześniej 1,08 mln zł) - z 4,63 do 2,75 mln zł.

100 proc. udziałów nadawcy ma Grupa RMF. Na walnym zgromadzeniu 21 czerwca br. postanowiła, że jego cały zysk netto z ub.r. otrzyma w formie dywidendy do końca czerwca.

„Obecna sytuacja polityczno-gospodarcza, będąca konsekwencją konfliktu zbrojnego w Ukrainie, w szczególności wzrost cen surowców, głównie ropy naftowej oraz gazu, wzrost kursów walut obcych oraz pojawiające się braki niektórych komponentów do produkcji maszyn i urządzeń produkowanych w Ukrainie oraz Rosji i Białorusi, skutkują wzrostem cen produktów i usług nabywanych przez spółkę, a tym samym prowadzą do spadku rentowności w 2022 roku” - zaznaczono w sprawozdaniu.

Dołącz do dyskusji: Nadawca RMF Maxx z większymi wpływami, 2,75 mln zł dla Grupy RMF

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hubert
Niech RMF MAXX w końcu zmieni format muzyczny z tego katowania w kółko sanah Dody Sylwia Grzeszczak Oskar Cyms latto lu kala Miley Cyrus Happysad strachy na Lachy Aden foyler daylighty Dawid Podsiadło nowe męskie granie typu mrozu Igo Vito bambino nowa Daria Zawiałow i w godzinach dla młodych debiutantów Igo i chłopak Darii Zawiałow i platagonista słynnego klaszczącego Piotra Rubika czyli Rubens oraz w nocy z polskich piosenek z RMF FM na rythmic CHR dance rythmic Pop Rythmic CHR Urban contemporary Urban CHR Urban CHR AC dance rozumiana muza elektroniczna elektroniczna muzyka taneczna trap latino k pop rozumiana alternatywa a nie jakieś maneskiny i imagine dragons rap hip-hop polski i zagraniczny więcej muzyki klubowej
Powrót Przemka Grabowskiego do notowań hop bęc bo Michał siwek dodaje tylko pop pop rock i smutne depresyjne piosenki
Powrót MAXX top 40 Ibizy na MAXXa i programów z muzyką klubową typu Radio Rave z 2020 roku
Neevald na dyrektora muzycznego RMF MAXX bo Adam Czerwiński gra w kółko to samo i plus promuje Dodę

I oby Sunrise festiwal audioriver nie były zapuszkowane żeby się dało radę słuchać i bez przerw na reklamy
1 0
odpowiedź