„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w lipcu br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.
W lipcu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,07 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 420 egz., o 11,74 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,40 proc. do 2 971 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średni wynik zwiększył się o 35,56 proc. i wyniósł 305 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 16,03 proc. do 1 870 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w lipcu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,33 proc. i wyniósł 673 egz.
ZKDP | lipiec | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Rzeczpospolita | 11 056 | 54 022 | 9 525 | 55 048 | 16,07% |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 420 | 40 217 | 9 325 | 40 009 | 11,74% |
Puls Biznesu | 2 971 | 10 107 | 2 597 | 10 379 | 14,40% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 965 | 4 632 | 1 821 | 4 569 | 7,91% |
Gazeta Wyborcza | 1 870 | 142 182 | 2 227 | 152 873 | -16,03% |
Przegląd Sportowy | 381 | 31 340 | 381 | 34 746 | 0,00% |
Gazeta Polska Codziennie | 305 | 19 153 | 225 | 18 070 | 35,56% |
Fakt Gazeta Codzienna | 215 | 266 363 | 212 | 297 254 | 1,42% |
Super Express | 0 | 136 316 | 0 | 141 505 | - |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 894 egz., po wzroście o 57,39 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 308 egz., po wzroście o 6,94 proc.
Na podium (po spadku z drugiej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 5,33 proc. do 302 egz.
Z szesnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 262 egz., po wzroście o 279,71 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80,30 proc. do 13 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 22.
ZKDP | lipiec | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Polska Dziennik Bałtycki | 894 | 21 815 | 568 | 25 033 | 57,39% |
Echo Dnia | 308 | 15 401 | 288 | 17 661 | 6,94% |
Gazeta Pomorska | 302 | 36 163 | 319 | 39 888 | -5,33% |
Głos Wielkopolski | 266 | 25 915 | 290 | 28 487 | -8,28% |
Polska Dziennik Zachodni | 262 | 33 735 | 69 | 38 238 | 279,71% |
Polska Gazeta Wrocławska | 231 | 13 745 | 174 | 15 635 | 32,76% |
Gazeta Lubuska | 205 | 17 775 | 257 | 18 824 | -20,23% |
Express Bydgoski | 143 | 9 940 | 118 | 10 571 | 21,19% |
Głos - Dziennik Pomorza | 137 | 19 352 | 80 | 21 549 | 71,25% |
Gazeta Codzienna Nowiny | 135 | 13 608 | 90 | 14 510 | 50,00% |
Dziennik Polski | 130 | 16 266 | 135 | 17 830 | -3,70% |
Nowości - Dziennik Toruński | 110 | 11 079 | 92 | 12 277 | 19,57% |
Nowa Trybuna Opolska | 106 | 11 660 | 155 | 13 704 | -31,61% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 96 | 12 280 | 73 | 14 519 | 31,51% |
Polska Gazeta Krakowska | 76 | 14 660 | 124 | 15 949 | -38,71% |
Polska Metropolia Warszawska | 76 | 2 893 | 69 | 3 509 | 10,14% |
Kurier Lubelski | 58 | 3 640 | 33 | 4 160 | 75,76% |
Kurier Szczeciński | 42 | 9 944 | 54 | 10 911 | -22,22% |
Dziennik Łódzki | 39 | 18 515 | 101 | 21 555 | -61,39% |
Kurier Poranny | 24 | 4 811 | 35 | 5 143 | -31,43% |
Gazeta Współczesna | 16 | 5 430 | 26 | 6 007 | -38,46% |
Express Ilustrowany | 13 | 23 572 | 66 | 27 844 | -80,30% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań