Salon Reserved na Oxford Street miał w ciągu roku 10 mln funtów przychodów
Otwarty we wrześniu 2017 roku przez spółkę LPP salon marki Reserved przy Oxford Street w Londynie miał w ciągu 12 miesięcy 10 mln funtów przychodów. Sprzedano w nim ponad 700 tys. ubrań. Każdego miesiąca klienci sklepu kupowali tam średnio 54 tysiące produktów.
LPP SA otworzyło salon marki Reserved przy Oxford Street w Londynie we wrześniu ub.r. - Chcemy, żeby firma LPP była brandem globalnym. Oxford Street to najbardziej znana ulica handlowa w Londynie, jednej ze światowych stolic mody. Będziemy budować świadomość marki wśród Brytyjczyków oraz wśród turystów z całego świata - mówił przed rokiem Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes spółki LPP.
Londyn jedną z kluczowych lokalizacji, wyniki zgodne z oczekiwaniami
Salon znajduje się obok sklepów takich marek, jak m.in. Zara i H&M. - Chcąc pojawiać się z ofertą szerzej w świecie, najpierw musimy zaistnieć w świadomości zagranicznych klientów, odwiedzających najważniejsze ulice handlowe europejskich miast. Londyn jest dla nas jedną z takich lokalizacji. Wyniki wypracowane w pierwszym roku od otwarcia salonu w stolicy Wielkiej Brytanii są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W miejscach takich jak Oxford Street jest ogromna konkurencja i trudno od razu uzyskać spektakularne efekty. Z pewnością chcieliśmy, by marka Reserved została zauważona i to zdecydowanie udało nam się osiągnąć. Zeszłoroczny debiut był przełomowym momentem, który pozwolił nam śmielej patrzeć na kolejne lokalizacje naszych sklepów - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
Spółka podaje, że od otwarcia do końca września br. salon Reserved wypracował ponad 10 mln funtów przychodu. W tym okresie sprzedano w nim ponad 700 tys. sztuk , czyli średnio 54 tys. szt odzieży miesięcznie. Równolegle firma uruchomiła na rynku brytyjskim sklep internetowy swojej flagowej marki.
Duża konkurencja, wymagający rynek
Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved w LPP zwraca uwagę, że na tak wymagającym jak londyński rynku walka o uwagę klienta jest trudna i samo otwarcie sklepu nie wystarczy. Dlatego też spółka prowadzi tam mocne działania marketingowe, jak np. kampania z Kate Moss zaraz przy otwarciu salonu czy działania reklamowe z udziałem Cindy Crawford wiosną br.
Obecnie w londyńskim salonie Reserved sprzedawana jest wspólna kolekcja marki, która powstała we współpracy z magazynem „Vogue”.
Specjalna sylwestrowa kolekcja „Curated by BritishVogue” powstawała w ciągu kilku ostatnich miesięcy – w tym czasie pracowali nad nią redaktorzy „Vogue” wspólnie z projektantami z warszawskiego biura projektowego Reserved. Kolekcja jest dostępna od 6 grudnia br. w wybranych salonach flagowych marki oraz w sklepie internetowym.
Salon Reserved na Oxford Street w Londynie ma ponad 3 tys. mkw. powierzchni. Zajmuje jedną kondygnację i działa w tzw. formacie „Open to Public” - cała kolekcja znajduje się na linii wzroku klienta i w zasięgu jego ręki.
Zagraniczna ekspansja
Obecnie marka Reserved jest obecna w 23 krajach na świecie. W ostatnim czasie spółka otworzyła nowy salon we Frankfurcie, a wcześniej w Izraelu.
W przyszłym roku LPP planuje otworzyć sklepy w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. Zaplanowano również udostępnienie oferty marki przez internet klientom ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej.
LPP, które jest właścicielem takich marek, jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 oraz sklepy on-line w 11 krajach Europy. Tworzy miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Dołącz do dyskusji: Salon Reserved na Oxford Street miał w ciągu roku 10 mln funtów przychodów
bez przesady - podali, że za najem zapłacą 675 mln zł przez 25 lat tj 27 mln zł rocznie.