Skoki narciarskie: 3,59 mln widzów i 18,1 mln złotych z reklam
Zakończony w niedzielę sezon zawodów Pucharu Świata w skokachnarciarskich 2008/2009 oglądało średnio 3,59 mln widzów.Relacjonująca go Jedynka dzięki transmisjom zanotowała wpływycennikowe na poziomie 18,1 mln zł.
Transmisje konkursów Pucharu Świata śledziło nieco więcej widzówniż przed rokiem, notowały one jednak słabszy udział w rynku (31,69proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl.
Sezon | AMR | SHR% |
2004/2005 | 5 981 670 | 49,45% |
2005/2006 | 4 453 171 | 39,76% |
2006/2007 | 5 552 240 | 44,57% |
2007/2008 | 3 587 605 | 35,12% |
2008/2009 | 3 591602 | 31,69% |
Spośród wszystkich zawodów w sezonie 2008/2009 najwięcej widzówzgromadził pierwszy konkurs w Zakopanem, który odbył się 17stycznia br. Jego transmisję obejrzało 5,64 mln. Na drugim miejscuznalazła się relacja z zawodów w Vancouver (5,6mln), a trzecim -ostatni konkurs w Zakopanem (5,57 mln).
TOP10 | DATA | AMR | SHR% (4+) | SHR%(16-49 |
ZAKOPANE | 17-01-2009 | 5637580 | 42,69% | 36,98% |
VANCOUVER | 25-01-2009 | 5604801 | 31,96% | 27,37% |
ZAKOPANE | 16-01-2009 | 5566864 | 42,23% | 37,64% |
PLANICA | 22-03-2009 | 4859974 | 40,10% | 37,12% |
VANCOUVER | 24-01-2009 | 4330121 | 27,27% | 23,55% |
WILLINGEN | 08-02-2009 | 4199407 | 31,79% | 27,41% |
TRONDHEIM | 06-12-2008 | 4102411 | 35,38% | 32,03% |
LAHTI | 07-03-2009 | 4072612 | 33,78% | 27,81% |
LILLEHAMMER | 13-03-2009 | 4025817 | 35,57% | 30,00% |
OBERSTDORF | 14-02-2009 | 3954203 | 33,09% | 26,59% |
Widzami zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w minionymsezonie byli głównie mężczyźni, osoby powyżej 40. roku życia,mieszkańcy wsi oraz najmniejszych miast oraz ludzie zwykształceniem podstawowym i średnim.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 56,48% | 117 |
Kobiety | 43,52% | 84 | |
Wiek | 4-9 | 2,11% | 35 |
10-15 | 3,94% | 53 | |
16 - 19 | 2,42% | 40 | |
20 - 24 | 3,55% | 41 | |
25 - 29 | 3,81% | 44 | |
30 - 34 | 5,74% | 72 | |
35 - 39 | 4,68% | 69 | |
40 - 44 | 5,42% | 84 | |
45 - 49 | 8,66% | 116 | |
50 - 54 | 12,49% | 151 | |
55 - 59 | 13,18% | 178 | |
60+ | 33,99% | 181 | |
Wlk. miasta | Wieś | 39,63% | 102 |
< 50 tys. | 25,19% | 106 | |
50-100 tys. | 8,93% | 104 | |
100-200 tys. | 8,48% | 107 | |
> 200 tys. | 17,77% | 86 | |
Zawód | Top management | 5,41% | 67 |
Pracownicy średniegoszczebla | 11,96% | 85 | |
Pracownicy fizyczni irolnicy | 21,41% | 104 | |
Emeryci | 45,80% | 174 | |
Inni | 15,42% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,12% | 121 |
Średnie | 31,02% | 103 | |
Wyższe | 8,81% | 76 | |
Inne | 6,05% | 45 |
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie: 3,59 mln widzów i 18,1 mln złotych z reklam