„Men’s Health” liderem sprzedaży w lutym, duży wzrost sprzedaży łączonego numeru „CKM”
W segmencie pism dla mężczyzn w lutym br. wszystkie miesięczniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił będący liderem „Men’s Health”. Dużym wzrostem sprzedaży pochwalić się jednak mogło łączone wydanie „CKM” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w lutym 2018 roku wyniosła 27 024 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 28,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 4,03 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 24 116 egz.
Oczko niżej uplasowało się „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 24,33 proc. do 15 700 egz.
Wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym br. poszedł w dół o 18,46 proc. do poziomu 18 417 egz.
Z kolei łączone - styczniowo-lutowe - wydanie magazynu „CKM” (Marquard Media Polska) sprzedało się w liczbie 22 616 egz. W porównaniu do średnich wyników dwóch osobnych numerów tego tytułu w styczniu i lutym 2017 roku „CKM” zanotowało wzrost wynoszący 28,73 proc.
W porównaniu do poprzedniego miesiąca dwa z trzech miesięczników męskich zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił „Men’s Health” - było to 33,74 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 3,40 proc., odnotował tutaj „Playboy”.
Wynik miesięcznika „Forbes” zmniejszył się w tym ujęciu o 15,98 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży w lutym, duży wzrost sprzedaży łączonego numeru „CKM”