Topnieje rynek miesięczników parentingowych. „Mamo, To Ja” liderem sprzedaży (dane za 2017 rok)
W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników parentingowych był tytuł „Mamo, To Ja”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Twoje Dziecko” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Mamo, To Ja” (Edipresse Polska) w 2017 roku wyniosła 18 716 egz., czyli o 17,81 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął tytuł „Dziecko” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 13 085 egz., po spadku o 11,29 proc.
Oczko niżej znalazło się „Twoje Dziecko” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 28,64 proc. do 8 308 egz. Wydawca od kwietniowego wydania postanowił połączyć ze sobą magazyn „Twoje Dziecko” z tytułem „Będę Mamą” (Edipresse Polska). Szefową połączonych wydań jest Katarzyna Imiołek.
Najsłabszy wynik odnotowały ostatnie cztery numeru magazynu „Twój Maluszek” (Edipresse Polska), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 15,91 proc. do 7 547 egz. Edipresse Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma z powodu łatwej dostępności do podobnych bezpłatnych treści w internecie.
W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Mamo, To Ja”, wyniosła 14 569 egz., po spadku względem grudnia 2016 roku o 32,10 proc. Z kolei wynik „Dziecka” wyniósł 13 829 egz., po wzroście o 17,87 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Topnieje rynek miesięczników parentingowych. „Mamo, To Ja” liderem sprzedaży (dane za 2017 rok)