T-Mobile Polska zyskał 354 tys. klientów, w górę przychody i zysk
W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 2,2 proc. do 1,656 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL o 5,5 proc. do 457 mln zł. Na koniec września br. telekom miał 11,425 mln klientów, o 354 tys. więcej niż rok wcześniej.
T-Mobile Polska podkreśla, że jego przychody zwiększyły się rok do roku mimo utraty 45 mln zł wpływów w związku z obniżeniem w połowie br. stawek MTR/FTR w całej Europie.
Natomiast wzrost skorygowanego zysku EBITDA AL w zeszłym kwartale był wyższy niż w pierwszej połowie br., gdy wyniósł 4,1 proc. Operator podkreśla, że jego wyniki „są konsekwencją pozytywnych trendów operacyjnych we wszystkich obszarach: rosnącej bazy klientów przedpłaconych i postpaid w obu segmentach komercyjnych B2C i B2B”.
- Zwiększenie tempa wzrostu EBITDA oraz organiczny wzrost przychodów to osiągnięcie samo w sobie. Należy jednak odnotować, że wzrosty zysku EBITDA notujemy konsekwentnie na przestrzeni całego roku, co kwartał, nawet mimo wymagającego otoczenia. Na przestrzeni ostatniego półtora roku przekonaliśmy się, że mocne fundamenty finansowe w połączeniu ze skuteczną strategią to podstawa sukcesu w obecnych, często zmieniających się warunkach. Co konsekwentnie z sukcesem realizujemy - komentuje Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.
T-Mobile Polska ma 11,42 mln klientów
Na koniec września br. z T-Mobile Polska korzystało 11,425 mln użytkowników, o 354 tys. więcej niż przed rokiem.
Liczba klientów abonamentowych zwiększyła się z 7,581 do 7,748 mln, a tych korzystających z ofert prepaidowych - z 3,49 do 3,677 mln. Wskaźnik rezygnacji użytkowników (churn) wyniósł jedynie 0,6 proc.
- Dzięki koncentracji na najwyższej jakości obsługi klienta i usług stale umacniamy swoją pozycję na rynku. Najlepszym tego dowodem są pozytywne trendy wśród wskaźników operacyjnych, a w szczególności fakt, że klienci nie tylko coraz częściej wybierają T-Mobile, ale przenoszą do nas numery z innych sieci. Teraz dynamicznie rozwijamy ofertę konwergentną i dzięki kolejnym partnerstwom dysponujemy już drugim co to wielkości zasięgiem usług światłowodowych w Polsce - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
W połowie września T‑Mobile Polska poinformował, że w zasięgu jego sieci 5G jest już 25 proc. Polaków, w drugiej połowie września liczba stacji bazowych operatora realizujących tę usługę przekroczyła 3 tys.
Na początku października firma zakończyła proces wyłączania swojej sieci 3G na częstotliwościach z pasma 2100 MHz. Podkreśliła, że zwolnione częstotliwości przeznacza na rozwój sieci w standardach LTE i 5G.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskał 354 tys. klientów, w górę przychody i zysk