T-Mobile Polska ma 16 mln klientów, o 1/3 wzrosła liczba usługi dostępu do internetu
Spółka T-Mobile Polska na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody T-Mobile wyniosły 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.
Jak wynika z zaprezentowanych w czwartek danych na koniec I półrocza 2013 liczba klientów kontraktowych firmy T-Mobile (sieć komórkowa T-Mobile i Heyah) wzrosła do 7 mln, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych do prawie 9 mln.
W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku.
Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.
- Niższe przychody spółki były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku - podano w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Nakłady inwestycyjne spółki w drugim kwartale wyniosły 238 mln zł, co oznacza wzrost o 65,3 proc. rdr. Firma podała, że wzrost ten jest m.in. wynikiem działań związanych z budową i modernizacją sieci
- Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci - mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska S.A..
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 16 mln klientów, o 1/3 wzrosła liczba usługi dostępu do internetu