Tiger Energy Drink wraca z nową kampanią i na FB. "Bolesne upadki i epickie sukcesy"
Wystartowała nowa kampania wizerunkowa marki napoju energetycznego Tiger (Maspex Wadowice). To pierwsza akcja promocyjna brandu po zeszłorocznym kryzysie komunikacyjnym. Kampanię przygotowały Brasil, Starcom i The Digitals, która przejęła obsługę marki w social media.
Nowy spot Tigera opowiada o ludziach, którzy realizują swoje pasje, zaliczając przy tym wiele błędów. W reklamie widzimy serię nieudanych akrobacji, manewrów i upadków. Lektor wskazuje jednak - "mówmy o nich, oglądajmy ich, bo nigdy nie wiemy, kiedy miliony błędów zamienią w jedno epickie zwycięstwo".
Spot wieńczy spektakularny sukces, gdy motocykliście udaje się stanąć na motorze podczas jazdy i znane z wcześniejszej komunikacji marki hasło "Power is back".
- Grupą docelową Tigera są młodzi ludzie, przeważnie mężczyźni, którzy żyją tu i teraz, są aktywni i przebojowi. Wcześniejszą komunikację marki wyróżniały trzy słowa kluczowe: autentyczność, humor i bliskość. Była jednak trochę bezwzględna, zerojedynkowa. Teraz wychodzimy z nowym komunikatem - "Każdy popełnia błędy, podejmuje złe decyzje i na nich uczy się dochodzenia do perfekcji". W spocie pokazujemy, że Tiger ma dodawać energii, której potrzeba człowiekowi w drodze do osiągnięcia epickich sukcesów, które będą podziwiać inni. Marka dalej chce być blisko młodych ludzi, jednak dojrzewa wraz z nimi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Wronecki, client service director&partner w agencji Brasil, odpowiedzialnej za koncept i strategię kampanii. - Chcemy, żeby w tych reklamach młodzi ludzie widzieli siebie. Pierwsza jest o mądrej, oczywistej prawdzie życiowej - popełniamy błędy, ale jeśli będziemy walczyć, na końcu czeka nas wielki finał - dodaje Michał Wronecki.
Spot emitowany będzie co najmniej co końca kwietnia w stacjach telewizyjnych z grupy Polsatu i TVN oraz w internecie.
Dodatkowa komunikacja prowadzona będzie na Facebooku (działania opracowano we współpracy z polskim oddziałem serwisu). Marka zrezygnowała natomiast z działań na Instagramie i Twitterze.
- W ostatnich miesiącach właściwie nie prowadziliśmy komunikacji Tigera. Zastanawialiśmy się nad dalszą strategią tej marki, jak również przemyśleliśmy nasze podejście do social mediów. Uznaliśmy, że nie potrzebujemy Instagrama ani Twittera, a skupiamy się tylko na Facebooku - traktujemy go jak pełnoprawne zasięgowe medium na równi z telewizją - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Kamil Gębski, senior brand manager marki Tiger.
Kolejne odsłony kampanii zaplanowano na wiosnę i lato.
Do obsługi komunikacyjnej Tigera Maspex wybrał w rozstrzygniętym pod koniec października ub.r. przetargu agencje Brasil (kreacja, strategia komunikacji, działania ATL) oraz należąca do Grupy Scholz/Friends The Digitals (strategia, treści w social media). Na zapytanie marketera odpowiedziało ok. 6 agencji, wiele jednak odmówiło. Zakupem mediów zajmuje się Starcom.
- Podczas przetargu zadaliśmy agencjom otwarte pytanie - "co robić dalej?". Propozycja agencji Brasil okazała się w punkt. Ich motywacyjny koncept jest bardzo spójny z działaniem naszego produktu - energetyka - ocenia Kamil Gębski.
Poprzednio komunikacją w mediach społecznościwowych Tigera odpowiadała J. Walter Thompson Group Poland. Maspex rozwiązał umowę z agencją w następstwie kryzysu komunikacyjnego, który rozpoczął się po publikacji na profilu marki na Instagramie grafiki w obraźliwy sposób nawiązującej do Powstania Warszawskiego. Za komunikat przeprosił prezes Maspexu, a firma wprowadziła specjalny kodeks praktyk marketingowych. Obecnie marketer we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego edukacyjny projekt "Parasol Historii. Wspomnienie’44", w ramach którego powstanie cykl reportaży o uczestnikach i wydarzeniach powstania.
Dołącz do dyskusji: Tiger Energy Drink wraca z nową kampanią i na FB. "Bolesne upadki i epickie sukcesy"