TP Vision z piątym z rzędu rocznym wzrostem. Rosnąca popularność marek Philips TV & Sound
Spółka TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, odnotowała piąty z rzędu rok, w którym rosły przychody i rentowność. To przede wszystkim zasługa wzrostu w obszarze produktów audio (Philips Sound) oraz stale rosnącej sprzedaży telewizorów w segmencie premium wyposażonych w system Ambilight.
Informacje na temat wyników biznesowych w 2021 r. oraz planów dotyczących nowych produktów, które mają zostać wprowadzone na rynek w pierwszej połowie 2022 r., przekazali podczas dorocznej konferencji prasowej Kostas Vouzas, dyrektor generalny TP Vision i Martijn Smelt, dyrektor ds. marketingu właściciela marki Philips TV & Sound.
Ogółem TP Vision zanotował w ubiegłym roku 17-proc. wzrost sprzedaży, przede wszystkim dzięki segmentom audio oraz telewizorów premium Ambilight.
Ubiegły rok był udany dla produktów audio marki Philips Fidelio, reaktywowanej stosunkowo niedawno. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się słuchawki X3 oraz L3, a także soundbar B97.
Całkowita sprzedaż produktów linii Fidelio wzrosła w 2021 r. czterokrotnie w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku - dzięki wprowadzeniu na rynek kolejnych produktów linii Fidelio - przewidywane są dalsze wzrosty w tym obszarze.
Znaczące wzrosty w segmencie audio nastąpiły również dzięki wprowadzeniu na rynek w ub. roku serii słuchawek sportowych Philips Go. W roku bieżącym TP Vision chce podtrzymać ten trend, wprowadzając na rynek nowe typy słuchawek sportowych i wzbogacając ofertę o wytrzymałe, przenośne głośniki bezprzewodowe. We wzrostach segmentu sportowego ma też pomóc współpraca z zespołem kolarskim i łyżwiarskim Jumbo Visma oraz nawiązanie partnerskiej współpracy z imprezą biegową Wings for Life World Run.
Sprzedaż telewizorów wyposażonych w technologię immersyjnego oświetlenia Ambilight nadal odnotowuje silne wzrosty, w dużej mierze dzięki rosnącej o 53 proc. w roku ubiegłym sprzedaży modeli OLED, w tym telewizorów segmentu premium OLED+ wyposażonych w systemy dźwiękowe Bowers & Wilkins. Według TP Vision, popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z wyjątkowej jakości obrazu, uzyskanej dzięki zastosowaniu najnowszych paneli w połączeniu z wciąż rozwijanym procesorem P5 AI, wykorzystującym sztuczną inteligencję. System Ambilight przyczynił się też w znacznym stopniu do wciąż rosnącej popularności wśród klientów telewizorów serii Performance.
Seria telewizorów Performance jest sprzedawana pod hasłem "The One to watch", co podkreślać ma fakt, że jest to telewizor, który ma wszystko, czego może potrzebować konsument – technologię, jakość i wydajność modelu premium, przy rozsądnej i bardzo konkurencyjnej cenie. Koncepcja "The One" została w ubiegłym roku rozszerzona na soundbary, pomagając zwiększyć wzrost sprzedaży w tym segmencie o 70 proc. rok do roku.
W pierwszej połowie 2022 r. na rynek wejdzie nowy telewizor OLED807, który wyposażony zostanie m.in. w procesor P5 AI szóstej generacji, ulepszony system Ambilight oraz mocniejszy system dźwiękowy. Będzie on dostępny w rozmiarach ekranu 48, 55, 65 i 77 cali.
Inną nowością będzie nowy telewizor serii Performance – Philips 8807 DLED, który dostępny będzie w rozmiarach 43, 50, 55, 65, 75 oraz - po raz pierwszy w historii marki - 86 cali.
TP Vision podkreśla, że w ubiegłym roku uczynił z obszaru zrównoważonego rozwoju istotną część swojego biznesu, zwiększając inwestycje w tym zakresie i uznając za kluczowe dla przyszłości marki Philips TV & Sound. W 2022 r. ma to przełożyć się to m.in. na rezygnację z wykorzystania opakowań telewizorów z kolorowym nadrukiem, a także zastąpienie wewnętrznych plastikowych opakowań słuchawek materiałami bardziej ekologicznymi.
Z kolei linia Philips Sound Sports wesprze w tym roku imprezę Wings for Life World Run, dołączając do kampanii zachęcającej do uprawiania sportu i jednocześnie zbierającej fundusze na badania nad urazami rdzenia kręgowego.
TP Vision ogłosił również wsparcie dla The Explorers i jej projektu tworzenia archiwum zawierającego informacje nt. przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa oraz cudów Ziemi. Philips TV będzie wykorzystywać treści The Explorers w materiałach filmowych służących do demonstracji możliwości telewizorów Philips, pomagając jednocześnie w podnoszeniu świadomości na temat projektu.
Ponadto, producent nawiązał partnerską współpracę z fundacją Tinnitus Free i zapowiedział wsparcie jej w działaniach na rzecz podnoszenia świadomości, zapobiegania czy znalezienia lekarstwa na schorzenie zwane potocznie szumem w uszach.
W 2022 r. kontynuowania będzie współpraca z Bowers & Wilkins i zespołem Jumbo Visma - w ramach programu TP Vision zakładającego współpracę z europejskimi firmami specjalistycznymi, w tym Abbey Road Studios, Muirhead i Kvadrat.
Dołącz do dyskusji: TP Vision z piątym z rzędu rocznym wzrostem. Rosnąca popularność marek Philips TV & Sound