Twitter zainicjował kampanię #HereWeAre w obronie praw kobiet
Twitter rozpoczął akcję #HereWeAre, która ma na celu sprzeciw wobec napaściom seksualnym i łamaniu praw kobiet. Spot wyemitowano premierowo podczas przerwy reklamowej w czasie ceremonii rozdania Oscarów.
60-sekundowy spot #HereWeAre przedstawia surowe, czarno-białe ujęcia kilkunastu kobiet w różnym wieku. Kilka z nich to przedstawicielki branży reklamowej - jak szefowa marketingu Oracle Jennifer Renaud, Ade Onilude, CEO Women in Marketing. W akcji wzięły również udział reżyserka “Insecure” Issa Rae, reżyserki Ava DuVerney, Julie Dash i Jennifer Brea.
W tle filmu recytowany jest fragment wiersza Denice Frohman, zaczynający się słowami "słyszałem, że kobieta staje się kobietą, kiedy pierwszy raz zabiera głos bez pozwolenia". Niektóre hasła z poematu są uwypuklone - pojawiają się wielkimi, białymi literami w czasie nagrania.
We stand with women around the world to make their voices heard and their presence known. To bring them front and center, today and every day. Join us as we say #HereWeAre pic.twitter.com/cN2Ik6bZU8
— Twitter (@Twitter) 4 marca 2018
Film kończy się frazą "słyszałem, że tak jak tworzysz historię, tworzysz nowy świat".
Co ciekawe, ten sam wiersz został wykorzystany w akcji "#SheInspiresMe" z udziałem Alicii Silverstone i Meny Suvari.
W ostatnich dniach Jack Dorsey, CEO Twittera, zapowiedział zmiany na platformie mające na celu m.in. wyeliminowanie z serwisu treści hejterskich i fake newsów.
Dołącz do dyskusji: Twitter zainicjował kampanię #HereWeAre w obronie praw kobiet
Wyszło na to, że jestem kobietą. Nie wiedziałem o tym, ale dzięki, Twitter!