Udany powrót „Kocham Cię, Polsko!”. TVP2 wygrała z konkurencją
Show „Kocham Cię, Polsko!” po powrocie do TVP2 oglądało średnio 2,09 mln osób, o 260 tys. widzów więcej niż jesienią 2012 roku. Stacja w paśmie jego emisji była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 5,18 mln zł.
Średnia oglądalność całej dziewiątej edycji rozrywkowego programu „Kocham Cię, Polsko!” wyniosła 2,09 mln widzów, co przełożyło się na 14,39 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 12,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o 20.05, w okresie od 5 marca do 21 maja br.
Najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek formatu, który zainteresował 2,39 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
12-03-2016 |
20:08:27 |
21:33:31 |
2 390 982 |
15,70% |
19-03-2016 |
20:09:40 |
21:36:01 |
2 263 157 |
14,22% |
05-03-2016 |
20:10:16 |
21:34:20 |
2 250 011 |
14,23% |
W porównaniu do ósmej serii, emitowanej jesienią 2012 roku, program zyskał 260 tys. widzów. Wówczas „Kocham Cię, Polsko!” śledziło średnio 1,83 mln osób przy udziałach odpowiednio na poziomie 10,94 proc. oraz 7,19 proc. Wówczas format pokazywany był w niedziele o godz. 20.05.
Z kolei pokazywaną jesienią ub.r. w tym paśmie szóstą edycję „The Voice of Poland” oglądało średnio 2,17 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,13 proc. oraz 15,76 proc.
TVP2 w czasie emisji show była liderem rynku telewizyjnego. W tym paśmie drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas „Małych gigantów” i filmy fabularne, co dało tej stacji 13,32 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. jeden odcinek „Surprise, Surprise” i filmy fabularne; 10,46 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. kroniki sportowe, prognoza pogody i serial „Strażacy”; 10,32 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był już jednak Polsat, a dalej uplasowały się: TVN, Dwójka i Jedynka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP2 - Kocham Cię, Polsko! 9 |
2 087 937 |
14,39% |
668 444 |
12,22% |
TVN |
1 933 733 |
13,32% |
705 750 |
12,90% |
Polsat |
1 518 592 |
10,46% |
819 872 |
14,99% |
TVP1 |
1 498 072 |
10,32% |
452 418 |
8,27% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Kocham Cię, Polsko!” wyniosły 5,18 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
TVP2 jest zadowolona z wyników oglądalności „Kocham Cię, Polsko” i zastanawia się nad kontynuacją formatu. Jesienią w sobotnie wieczory widzowie Dwójki obejrzą jednak talent-show „The Voice of Poland”, którego siódma edycja jest już przygotowywana. To oznacza, że „Kocham Cię, Polsko” może powrócić do jesiennej ramówki innego dnia, albo dopiero za rok, czyli na wiosnę 2017 roku.
W „Kocham Cię, Polsko! 9” dwie drużyny pod wodzą kapitanów Tomasza Kammela i Macieja Musiała, rywalizowały między sobą, biorąc udział w grach towarzyskich i quizach, odgadując zagadki muzyczne oraz odpowiadając na pytania z wiedzy o Polsce. Program prowadziła Barbara Kurdej-Szatan, a produkowała go firma Rochstar.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,99 proc.
Dołącz do dyskusji: Udany powrót „Kocham Cię, Polsko!”. TVP2 wygrała z konkurencją