UPC Polska traci abonentów, ale notuje wzrost aktywnych usług
W II kwartale br. sieć UPC Polska zanotowała wzrost liczby użytkowników telewizji cyfrowej, telefonii stacjonarnej oraz abonentów usług internetowych. Łączna liczba klientów operatora zmalała w ciągu roku o 5 tys. - wynika z raportu opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.
Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. obsługiwała 1 429 200 klientów, co oznacza, że operator stracił 5 tys. abonentów względem II kwartału rok wcześniej.
- W drugim kwartale 2017 r. UPC Polska ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w rozwój innowacji oraz polskiej gospodarki. Rozszerzyliśmy zasięg naszej sieci światłowodowej o 40 tys. gospodarstw domowych oraz zwiększaliśmy wartość naszej oferty. Warto tu podkreślić realizację programu podniesienia prędkości internetu dla naszych klientów, która zapewnia lepszy dostęp do świata cyfrowej rozrywki, a także wprowadzenie na rynek przełomowej usługi Replay TV, dzięki której więcej klientów wybrało platformę telewizyjną nowej generacji - Horizon - wyjaśnia Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.
Rośnie jednak liczba usług, z których korzystają abonenci - łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 czerwca br. korzystali z 2 957 500 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 900 700). 3,22 mln gospodarstw domowych, o 40 tys. więcej niż w marcu, było w zasięgu sieci UPC Polska po półroczu 2017 roku.
Na dzień 31 czerwca br. UPC Polska miała 1 212 100 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 8 tys. niż rok wcześniej (wzrost o 0,66 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec II kwartału br. sieć obsługiwała już 1 013 900 klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 34,1 tys., czyli o 3,48 proc.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 11,63 proc. do 198,2 tys.
Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec II kwartału br. wyniosła 1 mln 117,5 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 39,4 tys., czyli o 3,65 proc.
- W czerwcu UPC Polska rozpoczęła projekt ponad dwukrotnego podniesienia szybkości internetu dla ponad jednej trzeciej klientów, co zwiększy do końca roku średnią oferowaną prędkość do ponad 100 Mb/s. Podnosząc szybkość i jakość dostarczanego internetu, UPC nieustannie wspiera rozwój polskiej gospodarki cyfrowej - podaje Liberty Global.
O 9,4 tys. w stosunku do ubiegłego roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec czerwca br. sieć miała już 627,9 tys. takich abonentów. To wzrost o blisko 1,52 proc.
Liczba abonentów na koniec | ||
Usługa | II kwartał 2016 | II kwartał 2017 |
UPC ogółem | 1 434 200 | 1 429 200 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Telewizja ogółem | 1 204 100 | 1 212 100 |
Telewizja cyfrowa | 979 800 | 1 013 900 |
Telewizja analogowa | 224 300 | 198 200 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Internet | 1 078 100 | 1 117 500 |
Telefonia | 618 500 | 627 900 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Łączna liczba usług | 2 900 700 | 2 957 500 |
UPC wciąż czeka na zgodę UOKIK-u na przejęcie Multimedia Polska. Firma spodziewa się finalizacji transakcji pod koniec tego roku.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska traci abonentów, ale notuje wzrost aktywnych usług
Musisz wykupić inny pakiet, trochę droższy ale będziesz miała wszystko co Ci potrzeba, pytaj w salonach o pakiet Leming24