Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)
W styczniu br. tradycyjne media zwiększyły wpływy z reklam o 5,2 proc. w skali roku. Prawie wszyscy czołowi reklamodawcy wydali w omawianym okresie znacznie więcej niż rok wcześniej. Największą dynamikę inwestycji zanotowały Volkswagen Group Polska, spółka Terg (właściciel m.in. Media Expert) i Natur Produkt Zdrovit.
W styczniu br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w mediach pozainternetowych blisko 2,09 mld zł. Było to 5,2 proc. więcej w porównaniu ze styczniem 2016 roku - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie już najwięcej na reklamy wydała firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała 229,6 mln zł – o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. W ostatnich dniach reklamami Aflofarmu zainteresował się UOKiK - wszczął postępowanie w związku z reklamą preparatu Magmisie.
Drugie miejsce pod względem nakładów na reklamę zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami z kwocie 101,3 mln zł (wzrost w skali roku o 35,6 proc.), a trzecie miejsce na podium przypadło spółce Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Ta firma wydała na reklamy w mediach 48,2 mln zł, czyli 52 ,4 proc. więcej w porównaniu ze styczniem ub.r.
Największy wzrost wydatków zanotował Volkswagen Group Polska, właściciel takich marek samochodowych, jak Skoda, Audi czy Volkswagen. We wsparcie swoich marek zainwestował w tym roku 63,1 proc. więcej niż w styczniu ub.r. - 41,3 mln zł. O 46,5 proc. więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamę w tradycyjnych mediach w styczniu tego roku firma Natur Produkt Zdrovit – wydała na nią 34,2 mln zł.
Lidl Polska zwiększył wydatki reklamowe w skali roku o 38,7 proc. (z 29 do 40,3 mln zł), a T-Mobile Polska – o 37,6 proc. (z 23,1 do 31,8 mln zł). Ta sieć dyskontów od kilku dni prowadzi kampanię w oparciu o nową strategię komunikacji - z reklam zniknęła Dorota Wellman.
T-Mobile w aktualnej kampanii reklamowej z udziałem Bogusława Lindy podkreśla wysoką jakość usług świadczonych dla klientów biznesowych.
34,9 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę firma P4, operator sieci komórkowej Play – 28,3 mln zł. Firma USP Zdrowie, właściciel m.in. marki Apap miała z czołówki reklamodawców najniższą dynamikę wydatków – wzrosły one rok do roku o 15,8 proc., z 28,5 do 33 mln zł.
Jedyna firmą, która w omawianym okresie zredukował budżet reklamy, było Metro Group. W styczniu tego roku jej reklamy warte były 6,7 proc. mniej niż rok temu - 29,3 mln zł. Firma aktualnie w kampanii promuje m.in. Ibuprom Sport, jako preparat zwalczający bóle mięśni i stawów.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2016 | I 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 215 168 968 zł | 229 572 070 zł | 6,7 |
KINO ŚWIAT | 74 679 630 zł | 101 302 447 zł | 35,6 |
TERG | 31 656 582 zł | 48 242 739 zł | 52,4 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 25 353 867 zł | 41 345 840 zł | 63,1 |
LIDL | 29 015 382 zł | 40 253 521 zł | 38,7 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 23 343 032 zł | 34 197 782 zł | 46,5 |
USP ZDROWIE | 28 513 871 zł | 33 014 315 zł | 15,8 |
T-MOBILE POLSKA | 23 101 406 zł | 31 779 394 zł | 37,6 |
METRO GROUP | 31 370 943 zł | 29 272 455 zł | -6,7 |
P4 | 20 959 288 zł | 28 277 976 zł | 34,9 |
Razem | 1 986 895 984 zł | 2 089 730 651 zł | 5,2 |
Dołącz do dyskusji: Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)