„Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół
W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2014 roku wyniosła 56 497 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 3,56 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 8,16 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 786 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,84 proc. do 31 304 egz.
Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 12,55 proc. do 27 195 egz.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 24 543 egz., po spadku o 12,55 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 4,88 proc. do poziomu 13 278 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 223 | 56 497 | 56 497 | 97 980 | 58 585 | 58 585 |
Playboy | 74 993 | 40 804 | 40 786 | 77 059 | 44 519 | 44 409 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 64 247 | 31 392 | 31 304 | 72 493 | 38 569 | 38 569 |
Logo | 64 809 | 29 102 | 27 195 | 67 713 | 32 909 | 31 098 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 46 462 | 26 865 | 24 543 | 53 761 | 29 785 | 27 449 |
Sukces | 26 501 | 16 282 | 13 278 | 34 838 | 20 078 | 13 959 |
W grudniu 2014 roku nowym liderem wśród pism męskich (po awansie z miejsca trzeciego - był „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 25,39 proc. do 57 997 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Men's Health” (49 843 egz.; spadek o 7,11 proc.). Na podium znalazło się jeszcze „CKM” (45 014 egz.; w dół o 14,06 proc.), które rok wcześniej było drugie.
Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „Logo” - było to 29,41 proc. do 21 724 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Playboy | 99 780 | 57 997 | 57 997 | 75 000 | 46 282 | 46 252 |
Men's Health Edycja Polska | 97 300 | 49 843 | 49 843 | 98 080 | 53 659 | 53 659 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 80 000 | 45 014 | 45 014 | 79 918 | 52 378 | 52 378 |
Logo | 71 000 | 23 485 | 21 724 | 73 000 | 32 536 | 30 774 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 42 600 | 25 642 | 22 239 | 46 996 | 28 240 | 25 394 |
Sukces | 23 285 | 13 267 | 12 217 | 38 205 | 28 065 | 12 068 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół