SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„W Sieci Historii” liderem miesięczników historycznych, „Świat Wiedzy” popularnonaukowych

W lutym 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 98 610 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 12,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 27,04 proc. i wyniósł 56 556 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 28,99 proc. do poziomu 7 996 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 26 782 egz., po jednak spadku o 2,09 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 853 egz., po spadku o 28,14 proc. W lutym 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 18 051 egz., po spadku o 41,48 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 978

98 610

98 610

162 987

87 270

87 270

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

109 000

56 606

56 556

179 917

77 565

77 515

21. Wiek

15 743

7 996

7 996

22 870

11 260

11 260

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

59 962

26 882

26 782

85 999

27 455

27 355

Newsweek Polska Historia

49 997

24 853

24 853

69 989

34 587

34 587

Focus Historia

43 000

18 051

18 051

61 300

30 846

30 846

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 7,10 proc., pochwalić się mógł magazyn „Newsweek Historia”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Focus Historia” - było to 28,36 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 978

98 610

98 610

159 977

102 993

102 993

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

109 000

56 606

56 556

129 132

65 607

65 557

21. Wiek

15 743

7 996

7 996

16 500

7 770

7 770

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

59 962

26 882

26 782

60 000

30 698

30 588

Newsweek Polska Historia

49 997

24 853

24 853

50 990

23 206

23 206

Focus Historia

43 000

18 051

18 051

45 045

25 196

25 196

 



Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „W Sieci Historii” liderem miesięczników historycznych, „Świat Wiedzy” popularnonaukowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pozdro z "Fratrii"
No i w ten sposób "Newsweek Historia", który był pierwszy na rynku... Kolejny "sukces" Lisa.
odpowiedź
User
Tomek
Czy Newsweekiem Historia nadal zarządza Aleksandra Google Karasińska?
odpowiedź